Новини

10 найвідоміших бізнес-книг, які надихають

РЕЦЕПТИ УСПІХУ: 10 НАЙКРАЩИХ КНИЖОК З БІЗНЕСУ, ЯКІ ВАРТО ПРОЧИТАТИ ДЛЯ САМОРОЗВИТКУ

В одній з книжок цього огляду, який пропонує інформаційний ресурс  espreso.tv, нам вкотре нагадують про жорсткі умови сьогоднішньої конкуренції, коли океан ринку набуває кривавого кольору. Натомість лідерство і боротьба за продажі завжди були запорукою саме здорового бізнесу, навіть якщо молоді та енергійні компанії відтісняють «старих».

І бій на рингу за гаманець споживача  — не завжди відверта й жорстока стратегія переможця, іноді розробка унікального і нового продукту дозволяє відійти убік і полегшити участь в конкурентній боротьбі.

Джим Коллінз. Величні за власним вибором. – Наш Формат

Автор цієї книги ні в якому разі не стверджує, ніби хаос, ненадійність, нестабільність – це благо: компанії, лідери, організації, товариства процвітають не завдяки хаосу. Але вони можуть процвітати також в умовах хаосу.

Як вони це роблять? Щоб відповісти на це питання, потрібно було відібрати ті компанії, які починали діяльність у непростій ситуації і завдяки своїй роботі досягли успіху, причому зробили це в нестабільній обстановці, серед потужних, непідвладних їм стихій, що викликають швидкі зміни.

Потім порівняли ці компанії з контрольною групою – з тими, хто за цих самих екстремальних обставин не зміг стати великими. Саме це зіставлення і виявило ті фактори, які допомагають деяким компаніям процвітати навіть під час хаосу.

Переможці були позначені як «10», тому що вони не просто вижили і не просто досягли успіху: кожна з цих компаній перевищує середній результат у власній галузі як мінімум в 10 разів. Прочитавши цю книгу, ми дізнаємося про основні засади виживання – і створення великого бізнесу! — а також про те, які якості відрізняють лідерів, що спроможні впоратися з негативними ситуаціями, від тих, хто пасує перед ними.

Джейсон Фрайд, Девід Хайнемайєр. Rework. – Клуб Сімейного Дозвілля

Автори цієї захопливої книжки вкотре нагадують, що ми живемо в новій реальності, в якій кожен вільний займатися бізнесом. Тi інструменти, що зазвичай були недосяжними, нині цілком доступні для кожного. Технологіями, що коштують тисячі доларів, сьогодні можна скористатися майже задарма. Таким чином, одна людина може виконувати роботу замість двох, трьох працівників або, у деяких випадках, цілого  відділу.

Те, що було неможливим ще кілька років тому, у наш час — звичайна справа. «І не треба гарувати клятi шістдесят, вісімдесят чи й сто годин на тиждень, аби все запрацювало, — підказують нам. — Цiлком достатньо десяти-сорока годин на тиждень. І не обов’язково спорожняти запаси «на чорний день» або брати на себе непомірний тягар ризиків».

Так само у книжці розповідається про те, як можна створювати власний бізнес й отримувати всi потрiбнi для цього грошові вливання, працюючи, як звичайно. Іноді при цьому навiть не потрiбен офіс, бо за нинішніх часів можна працювати вдома i взаємодiяти з людьми, з якими ви нiколи не зустрiчалися i якi живуть у тисячах кiлометрiв вiд вас. Тобто, впевнені автори, настав час зробити ревiзiю ставлення до праці.

Ешлі Венс. Ілон Маск. Tesla, SpaceX і шлях у фантастичне майбутнє. – ТАО

Автор цієї книжки, щиро захоплюючись своїм героєм, простежує його життя, долю й кар’єру, починаючи з юності й завершуючи епохою, коли той став живою легендою. Невловимий геній із Кремнієвої долини – містечка Хоторн, що у штаті Каліфорнія – у цій оповіді не грішить ні замкнутістю, ні прописаною низьковуглеводневою дієтою.

Він їздить на червоному седані Model S виробництва власної фірми Tesla і не терпить тих, хто, почувши слово «ні», опускає руки. Перетворити людей на колонізаторів космосу – ось мета життя цього чоловіка, який, за його власними словами, хоче померти з думкою, що на людство чекає яскраве майбутнє. «Ви вважаєте, я божевільний?» – ставлячи це запитання, Маск не чекає відповіді, він звертається, схоже, лише до себе.

Втім, дізнавшись про його діяльність, за грандіозністю схожу хіба що на сюжети науково-фантастичних романів, у здоровому глузді Маска можна засумніватися. SpaceX – його компанія, що відправила на Міжнародну космічну станцію транспортну капсулу й успішно повернула її на Землю. Інша компанія – Tesla Motors – випустила революційний електромобіль. Досягати успіхів у різних галузях ніби граючись міг хіба що Стів Джобс.

Кажуть, якщо перестати заважати таким дивакам, вони розв’яжуть усі наші проблеми й дадуть відповіді на всі запитання: технарі-утопісти живуть у віртуальному світі своїх фантазій, але створюють ту реальність, яка стає майбутнім для всього людства.

Стівен Р. Кові. 7 звичок надзвичайно ефективних людей. – Клуб Сімейного Дозвілля

Ця книга була видана в 73 країнах світу на 38 мовах тиражем понад 15 мільйонів примірників, а колишній президент США Білл Клінтон назвав її настільною книгою кожної людини, що прагне до успіху.

Втім, автор «7 звичок надзвичайно ефективних людей» по-своєму розуміє успіх, і такі елементи етики особистості, як навчання навичкам спілкування, надання впливу і позитивне мислення, не вважає необхідними для його досягнення.

«На тисячу обрывающих листя з дерева зла знаходиться лише один, рубає під корінь», — цитує він улюбленого поета.

Вважаючи, що якщо ми припинимо обривати листя, працюючи лише над установками і поведінкою, і відразу приймемось за корінь – ті парадигми, звідки беруть початок наші установки і поведінку, – то як раз і доб’ємося якісних змін у своєму житті.

Пітер Тіль. Від нуля до одиниці. – Наш Формат

Автор цієї книжки — перший інвестор Facebook, створив платіжну систему PayPal — вважає, що основа будь-якого успішного стартапу – унікальний продукт, що дає будь-якій компанії виграшний статус монополії. Таким чином, «Від нуля до одиниці — не підручник, не зібрання відомостей – а вправа, що тренує здатність мислити. Адже саме в цьому і полягає завдання стартапу: відчувати питаннями наявні ідеї і переосмислювати бізнес з нуля.

До речі, про арифметику. «Горизонтальний» прогрес, на думку автора, лише копіює ефективні моделі, рухаючись від одиниці в ефемерні дали китайського зразка. А вертикальний означає створення нових сутностей – той самий перехід від нуля до одиниці.

Наприклад, зібравши за образом і подобою сотню друкарських машинок, ми забезпечимо горизонтальний успіх, а створивши комп’ютер – доб’ємося вертикального прогресу. Тим не менше, немає перешкод для того, хто вважає, що технологічний розвиток не повинно обмежуватися лише тим, що пов’язано з комп’ютерами. Якщо розібратися, технологією можна вважати будь-новий, більш продуктивний спосіб дій.

Клейтон Крістенсен. Як ви збудуєте своє життя? – Видавництво Старого Лева

У цьому мудрому посібнику з особистої філософії автор пропонує зайнятися тим, що ми так давно відкладали, — стратегією власного життя. Наприклад, дізнатися, чому так часто гонитва за посадами і зарплатами не приносить щастя, чому близькі не розуміють нас, і чому цілі, до яких ми прагнемо, часто не приносять нічого, крім розчарування.

В основі книжки від гуру менеджменту лежать масштабні дослідження успіхів і невдач, проведені в Гарвардській школі бізнесу. «Надіти крила — не значить полетіти», — стверджує автор. Так, розповідаючи про те, як «Honda» захопила Америку по чистій випадковості і що робити, коли «The Wall Street Journal» не дає відповіді на питання, він утоняет, що є різниця між тим, що думати і як думати. Наприклад, про життя і своє призначення.

При цьому дає нам в руки потрібні інструменти, що дозволяють вести ту життя, про яку ми мріємо. Виявляється, це всього лише відомі теорії менеджменту, які досить просто спроектувати на своє життя.

Джон Свекла, Мітч Коген. Як стати мільярдером. – К.: Основи

На прикладі чималої кількості інтерв’ю, що лягли в основу масштабного дослідження, автори цієї книжки доходять висновку, що більшість міфів, легенд і чуток, пов’язаних з мільярдерами – звичайнісінький блеф і вигадка.  Насправді це не усмішка фортуни, про які всі думають, згадуючи відомих багатіїв, а всього лише логічні кроки бізнесменів.

Автори називають цих людей творцями своєї долі та свого капіталу, протиставляючи їх виконавцям. Звичайно, виконавці можуть досягти успіху, але їх потенціал обмежений, оскільки вони мислять в звичних рамках. Натомість творці придумують щось абсолютно нове і заробляють на цьому свої мільярди. І часто всі їх досягнення ґрунтуються на інтегративному підході, коли для того, щоб зрозуміти потреби споживача, треба поставити себе на його місце.

У такий спосіб у книжці розповідається про якості цих людей, що зуміли «інтегрувати» себе в масу заради «взаємозв’язку», а заодно спростовуються розхожі домисли на зразок вищезгаданої «фортуни» і заздрісного «пощастило».

Генрі Форд. Моє життя та робота. – Наш Формат

Назви глав у цій книзі − немов з футуристичного роману, створеного на основі підручника з бухгалтерії. «Терор машин» і «Оплата праці» змагаються в мемуарах геніального менеджера, засновника корпорації «Форд Мотор» і одного з найбагатших людей свого часу, з детективною інтригою «Секретів виробництва».

Створивши промисловий конвеєр і здійснивши таким чином переворот у мисленні і революцію на виробництві, Форд не переставав мріяти про машину, яка буде працювати вічно.

Втім, фантазером підприємець не був: філософію і психологію великого бізнесу в своїй книзі він виклав на основі власного реального життєвого досвіду.

Кріс Андерсон. Успішні виступи на TED. – Наш Формат

Автор цієї книжки — президент і куратор щорічної конференції TED (Technology Entertainment Design). Після закінчення Оксфорду запустив більше ста успішних журналістських проектів та сайтів. Згодом його увагу привернула TED-конференція, і його некомерційна організація 2001 року придбала у засновника права на неї. Гасло TED «Ідеї, варті поширення» продовжує охоплювати світ.

Сама ж ця книжка — універсальна інструкція з ефективної комунікації, яку можна застосувати як і при ділових переговорах, так і при спілкування в повсякденному житті. Кажуть, сьогодні, щоб донести свою ідею іншим, у нас є лічені хвилини.

Зокрема, щоб справити враження промовою, достатньо 18 хвилин – переконують нас у цій книжці. Її автор ділиться прийомами вдалого виступу: як сформулювати зміст і ефективно донести свою думку до аудиторії. Окрім того, це видання допоможе подолати страх публічних виступів. Автор упевнений: якщо ви за обідом можете поділитися з друзями якоюсь історією, то й публічну промову подужаєте.

Чан Кім, Рене Моборн. Стратегія блакитного океану. – Клуб Сімейного Дозвілля

 

Автори цієї книжки про конкуренцію – керівники стратегічного Інституту блакитного океану INSEAD — пропонують нам дізнатися, як створити бізнес, вільний від ринкових акул. У книзі демонструється прибутковість і зростання підприємства, процес розробки продуктивних ідей для максимізації попиту в ринковому океані, де конкуренція відсутня.

Автори пропонують покрокові інструкції, що допомагають вивести організацію зі стану «кривавої» конкуренції і розробити нову модель. Крім того, що ж таке — стратегія «блакитного океану», з детальної оповіді можна дізнатися з чого саме вона складається, і які методи її впровадження на ринку.

Загалом у книзі зібрані 15-річні дослідження і приклади 150 бізнес-стратегій (компаній Fitcurves, Yellow Tail і Cirque du Soleil) за 120 останніх років в 30 ринкових галузях.